29 Ağustos 2015 Cumartesi

1920 - 1925 Türkiye İnsan Manzaraları


1920-1925 YILLARINDA TÜRKİYE , BİRAZ DA OSMANLI AĞIRLIKLI İNSAN MANZARALARI

Ayı oynatıcısından berberine, ayakkabı tamircisinden dondurmacısına, sandalcısından takacısına kadar ve İstanbul, tamamı Osmanlı. Fransız kameraman tarafından çekilen video, tam ben ve benim gibilerin arayıpta bulamadığı bir Osmanlı sonu belgeseli. Osmanlı da bize gösterilen hep saraylar, hanedan mensupları, çalışanlar, hanlar, saraylar, camiler, padişahlar, paşalar, sultanlar ve benzerleri, sorardım kendi kendime nerde bu büyük imparatorluğun halkı yani tebası, bulamamıştım, ne video nede resim.

Nihayet Associated Press ve Video - Resim çekimini yapan British PATHE kuruluşu sayesinde ve AP arşivlerinde aradığımı buldum merak ettiğim Osmanlı'da Anadolu halkını, giyiminden yaşam tarzına kadar, binlerce teşekkürler AP ajansına vede British PATHE ye bizleri bu konudaki cehaletimizden kurtardığı için.


Kaynak: AP Ajans Arşivi

-->
Share
Bizi Takip Edin

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder